۱- آزمون های حرفه ای کانون زبان ایران

مخاطبان آزمون های  JCEو  SCE

داوطلبان شرکت در این آزمونها اغلب کسانی هستند که مایلند سطح تسلط خود را به زبان انگلیسی جهت اهداف شخصی یا شغلی بیازمایند.

JCE برای افرادی با تواناییهای زبانی زیر مناسب است:

  1. درک متونی با سطح دشواری متوسط که از منابع مختلفی من جمله مجلات، کاتالوگها، کتاب هایداستانی و منابع قابل دسترس از طریق رسانه های گروهی گرفته شده اند.
  1. درک منظور کسانی که به زبان انگلیسی درباره موضوعات عمومی از قبیل تحصیلات، سلامتی،هوا، سرگرمی، شغل و غیره صحبت می کنند.
  1. توانایی برقراری ارتباط منسجم با دیگران به زبان انگلیسی (در بافت رسمی و غیر رسمی) و بیان احساسات، عقاید و تجربیات.

SCE برای کاربران زبانی با تواناییهای زبانی زیر مناسب است:

  1. استفاده صحیح و موثر از زبان انگلیسی برای اهداف شغلی و تحصیلی.
  1. برقراری ارتباط با اعتماد به نفس و با انعطاف برای بیان عقاید، ارائه استدلال قوی، ارائه و درک سخنرانیها با موضوعات عمومی.
  2.  صحبت کردن روان و صحیح درباره موضوعات روزمره.

کاربرد نتایج :

نتایج آزمون های  JCEو  SCE می تواند توسط کارمندان اداری، خدماتی و بخشهای صنعتی به عنوان مدرک انگلیسی پیشرفته استفاده شود. این آزمونها می توانند برای اهداف شغلی از قبیل تصمیم گیری درباره قابلیت یک کارمند  برای ارتباطات بین المللی، استخدام نیروهای جدید و ارزیابی سطح تسلط کارمندان به زبان انگلیسی استفاده شود.

JCE (متمایز کننده مقاطع  intermediate, elementary   و   high-intermediate )همچنین می تواند توسط موسسات آموزشی برای تایید سطح تسلط به زبان انگلیسی دانش آموزان استفاده شود.

SCE (متمایز کننده مقاطع  high-intermediate, intermediate, elementary و advanced ) همچنین می تواند توسط موسسات آموزشی برای استخدام مدرسان زبان انگلیسی واجد شرایط، از نظر تسلط آنها به زبان انگلیسی، استفاده شود.

نام نویسی :

نام نویسی این آزمون ها پس از اعلام بخش امتحانات به صورت اینترنتی انجام می پذیرد.

ساختار آزمون ها


نکاتی درباره آزمون ها

  1. آزمونهایJCEوSCE  هر سال دو بار در تابستان و زمستان برگزار می شود.
  1. متقاضیان می توانند هر چند بار که مایل باشند در این آزمون ها شرکت نمایند.
  1. محدودیت سنی برای شرکت در آزمونهایJCEوSCE وجود ندارد.
  1. آزمون هایJCEوSCE در دو مرحله برگزار می شود: آزمون کتبی و آزمون شفاهی.
  1. هر شرکت کننده در آزمون هایJCEو  SCE یک گزارش آزمون شامل نمره های آزمونهای کتبی و شفاهی و اعلام سطح تسلط خود به زبان انگلیسی دریافت خواهد کرد.
  1. نمره نهایی آزمونهایJCEو  SCE ۶۰ درصد به آزمون کتبی و ۴۰ درصد به آزمون شفاهی بستگی دارد.
  1. شرکت کنندگان در آزمون هایJCEوSCE  براساس پاسخ های صحیحشان نمره می گیرند. پاسخ ندادن به سوالات چندگزینه ای و یا انتخاب گزینه غلط نمره منفی ندارد. مهارت صحبت کردن براساس مؤلفه های مختلفی سنجیده می شود.  نمره دهی مهارت صحبت کردن از ۱ تا ۶   (خیلی ضعیف تا عالی) براساس مؤلفه های انتقال معنا، سامان دهی افکار، سرعت کلام، تلفظ، گرامر و لغت می باشد.
  2. برای گرفتن مدرک، شرکت کنندگان باید حداقل ۷۵ درصد کل نمره آزمون هایJCEو  SCE را کسب نمایند .