تاریخچه کانون زبان و مرکز آموزشی بندپی

کانون زبان ایران یک مؤسسه دولتی و غیرانتفاعی وابسته به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جهت آموزش زبانهای خارجی است.

کانون زبان ایران و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال ۱۳۹۱ ادغام شد.

تاریخچه کانون زبان ایران:

کانون زبان ایران در سال ۱۳۵۸ و با هدف توسعه آموزش زبان‌های خارجی تأسیس گردید.

قبل از انقلاب اسلامی

انجمن فرهنگی ایران و آمریکا از سال ۱۳۰۴ خورشیدی در تهران آغاز به کار نمود. این انجمن در سال ۱۳۳۵ با راه‌اندازی یک مرکز آموزشی در خیابان وصال شیرازی آموزش زبان انگلیسی را آغاز نمود. از جمله فعالیت‌های آموزشی این انجمن در آن سال‌ها می‌توان به آموزش تخصصی زبان انگلیسی به کارکنان دولت و بازرگانان و همچنین آموزش زبان فارسی به خارجی‌ها نام برد. پس از انقلاب اسلامی این انجمن منحل شد.

بعدازانقلاب اسلامی

در سال ۱۳۵۸ کانون زبان ایران (با همان شیوه تدریس انجمن ایران و آمریکا)، وابسته به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تشکیل شد.

بخش مجازی

کانون زبان ایران و شرکت سروش دیتا از سال ۱۳۸۸ اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی زبان انگلیسی به شیوه یادگیری الکترونیکی (eLearning) نموده‌اند. آموزش زبان انگلیسی به شیوه الکترونیکی برای سطوح بزرگسال (۱۴ سال به بالا) می‌باشد.

دوره‌های یادگیری الکترونیکی برای ۱۲ سطح آموزشیBasic1 تا Intermediate3 برنامه ریزی و طراحی شده است.

زبان آموزان شرکت کننده در دوره‌های یادگیری الکترونیکی امکان می‌یابند تا آموزش‌هایی دارای استانداردهای مطابق با دوره‌های حضوری کانون زبان ایران دریافت کنند. محتوای آموزشی این دوره‌ها بر مبنای کتابهای آموزشی کانون زبان ایران بوده ومهارت‌های چهارگانه زبانی خواندن، نوشتن، شنیدن و صحبت کردن و در کنار آن واژگان و دستور زبان انگلیسی به شیوه‌ای کارآمد، جذاب و علمی آموزش داده می‌شود به طوری که زبان آموزان پس از طی این دوره‌ها به همان مهارتهای زبانی دست می‌یابند که زبان آموزان شرکت کننده در دوره‌های حضوری به دست می‌آورند.

زبان آموزان شرکت کننده در دوره‌های الکترونیکی از این امکان برخوردارند که در مکان و زمان دلخواه آموزش دریافت کنند و آموزش هر بخش به زمان محدود شرکت در کلاس خلاصه نمی‌شود، بلکه امکان تکرار هر بخش از کلاس وجود خواهد داشت.

تمرین‌ها و فعالیت‌های درسی متنوعی نیز برای شرکت کنندگان در دوره‌های یادگیری الکترونیکی طراحی و برنامه ریزی شده است. زبان آموزان پس از فراگیری محتوای آموزشی به حل این تمرین‌های متنوع می‌پردازند و پاسخ آن‌ها را به صورت فایل‌های صوتی و متنی برای مدرسان پشتیبان خود ارسال می‌نمایند و از نتیجه حل تمرین خود آگاه می‌گردند. به این ترتیب زبان آموزان به اشکالات زبانی خود پی برده و با راهنمایی مدرسان پشتیبان در رفع آن اقدام می‌نمایند.

مدرسان پشتیبان در سه محور بررسی تکالیف زبان آموزان، ارائه و نظارت بر بحث‌های درسی و پاسخ به سؤالات آموزشی زبان آموزان با بخش آموزش‌های نوین کانون زبان همکاری می‌نمایند.

هر ترم آموزش الکترونیکی حدود ۲/۵ ماه به طول می‌انجامد. زبان آموز می‌بایست با توجه به تقویم ترمی که در ابتدای دوره دریافت می‌کند، دروس را مطالعه نماید، تکالیف مربوط به آن را انجام دهد و پاسخ آن را در طول زمان مشخص شده از طریق سامانه برای مدرس پشتیبان خود ارسال نماید. امتحان میان ترم و پایان ترم نیز در تاریخ از پیش اعلام شده برگزار می‌شود و زبان آموزان می‌بایست در همان روز به صورت online در امتحان شرکت نمایند.

نمره نهایی دوره با احتساب نمرات کلاسی (شرکت در بحث‌های درسی و ارسال تکالیف)، امتحان میان ترم و امتحان پایان ترم مشخص می‌گردد. در صورتی که زبان آموز نمره قبولی دوره را کسب نماید می‌تواند در سطح بالاتر ثبت نام نماید. لازم بذکر است در صورتی که زبان آموز در آزمون پایان ترم نمره کمتر از ۶۰ کسب نماید بدون در نظر گرفتن مابقی نمرات، مردود اعلام می‌شود.

مقدمه ایی بر کانون زبان ایران مرکز آموزشی بندپی:

کانون زبان ایران مرکز بندپی واقع در  شهرستان بابل بخش بندپی شرقی شهر جدید التاسیس گلوگاه می باشد که از سال ۱۳۸۹ شروع به فعالیت نموده است که در آغاز این شعبه بصورت شیفتی در مدارس منطقه به فعالیتش با جذب ۱۵۰ نفر زبان آموز خواهران و برادران ادامه می داد با ورود کانون زبان ایران در منطقه بندپی و شروع فعالیتش در این منطقه به عنوان یک موسسه دولتی و عملکرد مناسب این نهاد اعتماد مردم و گرایش به فراگیری علم زبان جهت پیشرفت زبان آموز هر روز شاهد افزایش چشمگیر فراگیران زبان انگلیسی و رضایتمندی والدین به این مرکز بودیم تا اینکه امروز به همت و پشتبانی مسئولین و مدیران استانی و کشوری حدود بیش از ۸۰۰ نفر زبان آموز  در این مرکز مشغول به تحصیل می باشند.

یک دیدگاه در “تاریخچه کانون زبان و مرکز آموزشی بندپی”

دیدگاه‌ها غیرفعال هستند.