آنچه که اولیای زبان آموزان سطح step up باید بدانند.

این مطلب به منظور آگاهی بیشتر والدین محترم در زمینه ی اهداف آموزشی مقطع Step در سطوح چهارگانه 2و1 الی 4و3  و همچنین ، نحوه ی انجام صحیح و دقیق تکالیف در کلاس و منزل تهیه و ارایه شده است.
مقطع step دارای ۴ سطح می باشد که در هر سطح نوآموزان با موارد جدیدی از گرامر زبان انگلیسی در کنار لغات جدید آشنا می شوند.
سطوح Step شامل 3 کتاب مجزا می باشد :
Student book:

Work book:

Activity book

اهداف آموزشی سطوح Step 1,2 

در این دو سطح که شامل یک کتاب Student book می باشد،نوآموزان در هر درس علاوه بر لغات جدید با موارد گرامری از قبیل ساختار جمله ، ضمایر فاعلی ،جملات خبری، جملات سوالی،جملات امری، برخی دستورات کلاسی،اوقات روز،مشاغل،رنگها،صفتها،اعداد به لحاظ نوشتاری،جهت ها و برخی افعال نیز آشنا می شوند.

اهداف آموزشی سطوح Step3,4
در این دو سطح هم که شامل یک کتاب student book می باشد، نوآموزان در کنار لغات جدید که تعداد آنها بسیار زیاد است با قواعد گرامری از قبیل نحوه سوالی کردن جملات با کلمات پرسشی (what, where, who,whose, how many,why, what time,what color و…) آشنا می شوند ،
همچنین طرز استفاده از زبان کاربردی در جملات و مکالمات را فرا می گیرند .این زبان کاربردی شامل بیان روزهای هفته ،ماه های سال،نحوه بیان ساعت، نحوه بیان کارهای روزمره ، اعداد 1-100 ، شکلها و انواع سکه هاو …. می باشد.
شایان ذکر است تمامی موارد گفته شده از لحاظ نوشتاری و گفتاری و همچنین به لحاظ نحوه صحیح تلفظ مهم می باشند.
و همچنین دو کتاب داستان (Readers) که برای سطوح Step 3,4 در نظر گرفته شده است .

انواع تکالیف درسی سطوح آموزشی  Step :
همانگونه که گفته شد انجام تکالیف در سطوح Step از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و شامل موارد زیر می باشد :
1.نوشتن کلمات جدید هر درس (new words) از هر کلمه ۵ تا۱۰ مرتبه  و یا نوشتن از روی درس ، با توجه به محتوای درس و نظر مدرس کلاس
2.نوشتن دیکته هر جلسه به میزان حد اقل یک صفحه در دفتر تکلیف
البته دیکته را می توان به طرق مختلف نوشت.( با استفاده از CD کتاب درسی،نوشتن جملات و کلمات کتاب،نوشتن سوال و جواب)
3. جمله سازی با استفاده از کلمات جدید
( step 3,4)
4. گوش دادن به سی دی کتاب درسی به میزان روزانه ۱۰ دقیقه به منظور رفع مشکل روخوانی و تقویت تلفظ صحیح.حل تمرین های کتابهای work book, activity book بطور کامل و مخصوصا قسمتهایی که باید با CD انجام شود !

نحوه انجام و نظارت بر تمرین و تکرار مطالب درسی :
بدیهی است یادگیری زبان دوم نیاز به تمرین و ممارست زیاد دارد. از این رو تنها ۳ ساعت آموزش در هفته آنهم فقط در محیط کلاس با توجه به تعداد نوآموزان و عدم هماهنگی در سرعت یادگیری ، پاسخگوی کامل این نیاز نمی باشد و از این رو نوآموزان می بایست با انجام دقیق تکالیف در منزل آنهم در فضایی ساکت و ارام در جهت پیشبرد وضعیت آموزشی خود حتما کوشا باشند !
اولیای گرامی و مسول نیز باید با نظارت بر نحوه انجام صحیح و دقیق و کامل تکالیف منزل توسط نوآموز و گزارش میزان و زمانیندی آن به مدرس از طریق دفتر تمرین ، گام مهم و موثری در پیشبرد اهداف آموزشی داشته و کمک شایانی به فرزندان عزیز خود بکنند.

جلسه ملاقات با والدین ترم پاییز 96

قابل توجه اولیاء گرامی

جلسه مشاوره کلیه زبان آموزان کودک روزهای (دوشنبه-پنج شنبه) روز پنجشنبه مـورخ 96/08/11 طبـق ساعات کلاسـی زبـان آمـوزان بـرگزار می گردد.

زبان آموزان  کودک روزهای زوج ( شنبه – چهارشنبه )روز شنبه مورخ 1396/08/13 طبق ساعات کلاسی زبان آموزان برگزار می گردد.

زبان آموزان  کودک روز های فرد (یکشنبه – سه شنبه ) یکشنبه مورخ 1396/08/14 طبق ساعات کلاسی برگزار می گردد.

این جلسه جزء جلسات آموزشی و ویژه اولیاء می باشد. درصورت عدم مراجعه برای زبان آموز غیبت درج می گردد. لطفا از آوردن زبان آموزان به همراه خود خودداری فرمایید.

آنچه اولیاء نو آموزان باید بدانند

نکات مهم و توصیه های ضروری مدرسان در رابطه با : سطوح آموزشی Primer 1,2

اهداف کتاب :
۱- آموزش حروف و صداها , به همراه نمونه کلماتی که با آن حروف آغاز و یا به آن ها ختم می شوند.
۲- آموزش اعداد ا تا ۱۰ به همراه شیوه نوشتن آن ها ( ا تا ۵ :Primer1 ) (6 تا ۱۰ :Primer2 )
۳- آشنایی با رنگ های آبی , قرمز, صورتی , سبز ، زرد ، در سطح Primer1 و رنگ های سیاه ، سفید ، نارنجی ، قهوه ای و ارغوانی در سطح Primer2
۴- آشنایی بایک سری جملات کاربردی درکلاس که درقالب Activity دربخش دوم هردرس گنجانده شده اند .
۵- آموزش به همراه شعر و فیلم
توضیح :
• در هردو مقطع Primer1 و Primer2 کتاب دانش آموز ( Student book و کتاب کار (Work Book ) به کارت های تصویری (Flash Cards ) و CD های صوتی مربوط به هرکتاب یکسان می باشد . درسهای شماره ا تا پایان درس ۹ در مقطع primer1 و درسهای ۱۰ تا پایان کتاب سطح Primer2 آموزش داده می شوند.
نکات مشترک دو سطح Primer1,2 :
۱-هر درس شامل دو بخش کلی می باشد .بخش اول شامل آشنایی با حروف و صدای آن ها همراه با مثال هایی مربوط به آن حروف و بخش دوم , قسمت فعالیت ها (Activity) که خود به چند بخش تقسیم شده اندکه عبارتند از :
Let’s Count , که هدف شمارش و نام اعداد را دنبال می کند ؛
Let’s Write ,که هدف نوشتن اعداد و نیزتعدادی از کلمات را باتوجه به حروفی که تا آن درس آموزش داده شده است در سطح Primer1 دنبال می کند.
Let’s Say ( با هدف آموزش رنگ ها )
Let’s Talk ( آموزش زبان روزمره که در کلاس کاربردی می باشد , در قالب مکالماتی کوتاه )
Let’s Sing (شعرهایی مربوط به مواردآموزش داده شده )
Let’s Play ( آموزش به همراه بازی )
۲- هر درس در دو جلسه آموزش داده می شود. در مقطع Primer1 در هر جلسه که قسمت اول آموزش داده می شود ، ۳ حرف انگلیسی به همراه صداهای مربوطه و ۲ مثال از آن حروف آموزش داده می شود.
۳- برای تمرین در منزل , دانش آموزان موظفند ۱۰ بار از روی حروف آموزش داده شده یا کلمات درسطحPrimer2 بنویسند. بهتر است هر شب , تمرین همراه با دیکته باشد.
۴- بخش Activity در صفحات کتاب , شامل تصاویر بوده و متن هر مورد و جمله ها در قسمت فهرست کتاب در ابتدای آن آمده است , که پیشنهاد می شود اولیاء خود به آن رجوع کرده و تمرین لازم را با زبان آموزان داشته باشند.
۵-کتاب کار (Workbook) در کلاس انجام می شود . بنابراین , نباید صفحات اول هر درس در منزل انجام شود! اما بخشی از کتاب که در کلاس به عنوان مشق شب تعیین می شود , مربوط به منزل است .
۶- استفاده از CD درسی برای مرور حروف و صدایشان هر شب به مدت ۱۰ دقیقه الزامی است .
۷- استفاده از کارت های تصویری (Flash Cards) برای مرور لغات و دیکته ی حروف ابتدایی آنها و خواندن کلمات پشت آن ها بسیار مفید و الزامی است .
۸- خمیربازی : جهت یادگیری شکل حروف , با توجه به زمانبندی کلاس در آخر وقت مورد استفاده قرار می گیرد. آوردن ۴ رنگ قرمز , آبی , سبز و صورتی کافی می باشد.
۹- مقوای رنگی : همراه داشتن یک عدد مقوای رنگی A4 (غیرروغنی )
۱۰- مداد رنگی : همراه داشتن مداد رنگی در همه جلسات (۱۲ رنگ )
۱۱- براساس کار وفعالیت کلاسی زبان آموز، دیکته های کلاسی ونیزانجام تکالیف , با توجه به نتیجه کار وی, درجلسه ۱۱ و ۲۱ ترم دوکارنامه های توصیفی که نشاندهنده وضعیت آموزشی وی ازجنبه مهارتهای مختلف زبان آموزی است ، ارائه می گردد.علاوه برجنبه های آموزشی, وضعیت رفتاری نوآموزنیزدربخش پایانی کارنامه به اطلاع ولی رسانده می شود .
۱۲-جلسه یازدهم : این جلسه مخصوص اولیاء نوآموز است , که در هر ترم به مدت ۹۰ دقیقه برگزار می گردد . شرکت به موقع در این جلسه از جنبه آشنایی و هماهنگی ونظارت بر وضعیت آموزشی نوآموز بسیار ضروری است . در این جلسه , خلاصه ای از آنچه که تاآن زمان و همچنین , در ادامه ترم آموزش داده خواهدشد,به همراه نتیجه ارزشیابی و نیزتوصیه ها و انتظارات  مدرس کلاس درباره وضعیت آموزشی و رفتاری نوآموزان ارائه می گرددوبه سئوالات اولیاءپاسخ داده می شود .
Image result for ‫انجام تکالیف مدرسه‬‎
۱۳- دفتر تمرین منزل (دفتر رابط ): دفتر تمرین هم برای انجام تمرین های منزل نوآموز است ، که در هر جلسه توسط مدرس کلاس تعیین و در جلسه بعد بررسی و کنترل می گردد و هم یک “پل ارتباطی” بین اولیاء نوآموز و مدرس در طول هر ترم است.
بنابراین،توصیه می شود اولیاء نوآموز در ابتدای هر ترم با نوشتن یک یادداشت مقدماتی در دفتر وی باب آشنایی و ارتباط با مدرس کلاس را باز کنند و از وی بخواهند از همین طریق ایشان را در جریان وضعیت درسی و رفتاری نوآموز قرار دهد تا در صورت لزوم پیگیری لازم از جنبه تشویقی و یا اقدامات دیگر انجام شود. بدنبال آن ، لازم است دفتر تمرین نوآموز هر جلسه توسط اولیاء و مدرس ملاحظه و پیامهای احتمالی بررسی و پیگیری شود . تجربه نشان داده است وجود چنین تعامل و ارتباط مستمر و فعالی ،موجب تفویت انگیزه و پیشرفت تحصیلی نوآموزخواهد شد – و از ضرورت مراجعه و صحبت حضوری و یا بوجود آمدن مسائل آموزشی در آخر ترم ، که دیگر فرصتی برای انجام اصلاخات لارم و جبران گذشته وجود ندارد ، می کاهد !
Image result for ‫توصیه های معلم کلاس‬‎
۱۴- حضور “به موقع “ ، ” با آمادگی “و “تاپایان کلاس “ نوآموز , “همکاری با مدرس در کلاس” ،” انجام دقیق وکامل تکالیف منزل “و جلوگیری اولیاء از هرگونه ”غیبت غیر ضروری ” و” وقفه تحصیلی “نوآموز, رمز موفقیت و پیشرفت روزافزون فرزندتان در کانون زبان ایران خواهد بود ؛ دست آورد بسیار مهم و ارزشمندی که مطمئنا هدف و آرزو و افتخار همگی ماست !
۱۵- فرزندانمان را از دوره کودکان کانون عادت دهیم تاروزانه ۱۵ دقیقه از وقتشان را در فضایی ساکت و آرام ، صرف تمرین و تکرار دقیق مطالب آموزشی نموده و در آینده ، با افزایش این زمان به ۳۰ دقیقه در دوره نوجوانان و ۶۰ دقیقه در دوره بزرگسالان ، موفقیت هایشان را در یادگیری ثمربخش و ماندگار زبان دوم تضمین نمایند!
۱۶– مدیریت این مرکز , با کمال تواضع و فروتنی از هرگونه اظهار نظر , انتقاد سازنده و پیشنهاد اصلاحی شما در مورد برنامه های اجرایی , آموزشی و نحوه ی برخورد همکاران بخش های مختف اداری , آموزشی وخدماتی , صمیمانه استقبال و استفاده عملی خواهد کرد.
موفق و پیروز باشید !