آنچه باید اولیاء زبان آموزان JUMP1-4 بدانند!

آنچه اولیاء نوآموزان سطوح JUMP1-4 باید بدانند!

مقطع Jump آخرین و بالاترین سطح آموزشی دوره کودکان در سیستم آموزشی کانون زبان می باشد که شامل ۴ ترم است .هر ترم تنها شامل یک کتاب به همراه یک cd است و تمام کتاب درهر ترم تدریس می شود .

اهداف و برنامه آموزشی مقطع Jump مقطع :
هدف اصلی آموزش سطوح jump فرصتی است برای نوآموزان تا از اموخته های قبلی خود در ترم های گذشته استفاده کنند و در این ترم ها بیشتر به تمرین و تقویت مهارت های speaking و listening بپردازند.
ترم jump 1 و jump 2 صرفا به مرور ترم های قبل می پردازد، لذا از نظر گرامر از نوآموزان انتظار می رود تا گرامر این دو کتاب را به دلیل آموختن در ترم های قبل بطورکامل بلد باشند و در این دو ترم صرفا به مرور انها و استفاده در speaking بپردازند . اما ترم jump3 و 4 کمی متفاوت تر می باشد و گرامرهای جدیدی به نوآموزان معرفی می شود.
هر درس در کتابهای jump در دو جلسه تدریس می شود .
در واقع هر درس به دو قسمت تقسیم می شود. بخش اول شامل یک dialogue است که برای محاوره استفاده می شود و نوآموزان باید متن آن را حفظ باشند. در صفحه دوم هر درس یک بخش از گرامر معرفی می شود (wh questions و yes/no questions) که همانطور که گفته شد برای دو ترم اول اکثرا مرور است .همچنین در این بخش تمرینهایی نیز وجود دارد که برخی از انها برای منزل و برخی در کلاس انجام می شود.
قسمت دوم هر درس که در جلسه ای جداگانه تدریس می شود با یک reading آغاز می شود ..نوآموزان باید بتوانند مفهوم آن را متوجه شوند ، روخوانی انرا انجام دهند و به comprehension questions پاسخ صحیح بدهند.همچنین این بخش شامل یک song و یک game و بخشهای تمرین است.
در jump3 و4 در قسمتهای تمرین یک blue box وجود دارد که در آن نکات گرامری خاص به نوآموزان معرفی می شود.

تکالیف منزل سطوح Jump و شیوه انجام آنها :

در مورد تکالیف معمولا در بخش اول که dialogue تدریس می شود و گرامر قسمتهایی توسط مدرس انتخاب می شود و نوآموزان باید questionو answer برای هر قسمت بنویسند. در قسمتهای reading باید بسته به حجم درس comprehension question توسط زبان آموز نوشته شود ..معمولا کلمات جدید در هر جلسه مشخص می شود و بسته به صلاحدید مدرس کلاس از ۳ تا ۵ بار از هر کلمه نوشته شده و با هر کدام از کلمات جمله سازی در منزل انجام می شود .بطور مرتب هم باید برای هر روز یک دیکته در منزل نوشته شود که البته با توجه به نظر مدرس کلاس تعداد دیکته ها ممکن است متغیر باشد ..گوش دادن cd نیز مانند ترم های قبل ضرورت دارد که روزانه در منزل انجام شود و اولیا از طریق امضا در پایان تکالیف و یا در جداولی که برخی از مدرسان استفاده می کنند حتما چگونگی انجام تکالیف را به مدرس کلاس اطلاع رسانی کنند.

انتقال نوآموزان به دوره نوجوانان :

باتوجه به اینکه سطوح jump پایان دوره کودکان می باشند و پس از آن زبان آموزان باید در امتحان تعیین سطح شرکت کنند و به بخش نوجوانان منتقل شوند و همچنین ، از آنجا که در ترم های jump1 وjump 2 اکثر دروس ارائه شده مروری بر ترم های گذشته می باشد ، بهترین فرصت است که نوآموزان برای آزمون تعیین سطح دوره نوجوانان که به صورت  شفاهی برگزار می گردد آماده شوند و تمرین و تکرار کافی در منزل داشته باشند . همچنین از آنجا که در ترم های jump نو آموز معمولا از دانش زبانی خوبی برخوردار است می تواند از وسایل کمک آموزشی نظیر کارتونهای زبان اصلی و یا کتاب های داستان بیشتر استفاده کند تا دایره لغات وی نیز پیشرفت بیشتری داشته باشد .

بطور خلاصه می توان گفت : مقطع آموزشی jump و سطوح چهارگانه آن فرصت بسیار خوبی برای تمرین صحبت کردن و مکالمه (SPEAKING) نوآموز است  !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *