آنچه اولیاء نو آموزان باید بدانند

نکات مهم و توصیه های ضروری مدرسان در رابطه با : سطوح آموزشی Primer 1,2

اهداف کتاب :
۱- آموزش حروف و صداها , به همراه نمونه کلماتی که با آن حروف آغاز و یا به آن ها ختم می شوند.
۲- آموزش اعداد ا تا ۱۰ به همراه شیوه نوشتن آن ها ( ا تا ۵ :Primer1 ) (6 تا ۱۰ :Primer2 )
۳- آشنایی با رنگ های آبی , قرمز, صورتی , سبز ، زرد ، در سطح Primer1 و رنگ های سیاه ، سفید ، نارنجی ، قهوه ای و ارغوانی در سطح Primer2
۴- آشنایی بایک سری جملات کاربردی درکلاس که درقالب Activity دربخش دوم هردرس گنجانده شده اند .
۵- آموزش به همراه شعر و فیلم
توضیح :
• در هردو مقطع Primer1 و Primer2 کتاب دانش آموز ( Student book و کتاب کار (Work Book ) به کارت های تصویری (Flash Cards ) و CD های صوتی مربوط به هرکتاب یکسان می باشد . درسهای شماره ا تا پایان درس ۹ در مقطع primer1 و درسهای ۱۰ تا پایان کتاب سطح Primer2 آموزش داده می شوند.
نکات مشترک دو سطح Primer1,2 :
۱-هر درس شامل دو بخش کلی می باشد .بخش اول شامل آشنایی با حروف و صدای آن ها همراه با مثال هایی مربوط به آن حروف و بخش دوم , قسمت فعالیت ها (Activity) که خود به چند بخش تقسیم شده اندکه عبارتند از :
Let’s Count , که هدف شمارش و نام اعداد را دنبال می کند ؛
Let’s Write ,که هدف نوشتن اعداد و نیزتعدادی از کلمات را باتوجه به حروفی که تا آن درس آموزش داده شده است در سطح Primer1 دنبال می کند.
Let’s Say ( با هدف آموزش رنگ ها )
Let’s Talk ( آموزش زبان روزمره که در کلاس کاربردی می باشد , در قالب مکالماتی کوتاه )
Let’s Sing (شعرهایی مربوط به مواردآموزش داده شده )
Let’s Play ( آموزش به همراه بازی )
۲- هر درس در دو جلسه آموزش داده می شود. در مقطع Primer1 در هر جلسه که قسمت اول آموزش داده می شود ، ۳ حرف انگلیسی به همراه صداهای مربوطه و ۲ مثال از آن حروف آموزش داده می شود.
۳- برای تمرین در منزل , دانش آموزان موظفند ۱۰ بار از روی حروف آموزش داده شده یا کلمات درسطحPrimer2 بنویسند. بهتر است هر شب , تمرین همراه با دیکته باشد.
۴- بخش Activity در صفحات کتاب , شامل تصاویر بوده و متن هر مورد و جمله ها در قسمت فهرست کتاب در ابتدای آن آمده است , که پیشنهاد می شود اولیاء خود به آن رجوع کرده و تمرین لازم را با زبان آموزان داشته باشند.
۵-کتاب کار (Workbook) در کلاس انجام می شود . بنابراین , نباید صفحات اول هر درس در منزل انجام شود! اما بخشی از کتاب که در کلاس به عنوان مشق شب تعیین می شود , مربوط به منزل است .
۶- استفاده از CD درسی برای مرور حروف و صدایشان هر شب به مدت ۱۰ دقیقه الزامی است .
۷- استفاده از کارت های تصویری (Flash Cards) برای مرور لغات و دیکته ی حروف ابتدایی آنها و خواندن کلمات پشت آن ها بسیار مفید و الزامی است .
۸- خمیربازی : جهت یادگیری شکل حروف , با توجه به زمانبندی کلاس در آخر وقت مورد استفاده قرار می گیرد. آوردن ۴ رنگ قرمز , آبی , سبز و صورتی کافی می باشد.
۹- مقوای رنگی : همراه داشتن یک عدد مقوای رنگی A4 (غیرروغنی )
۱۰- مداد رنگی : همراه داشتن مداد رنگی در همه جلسات (۱۲ رنگ )
۱۱- براساس کار وفعالیت کلاسی زبان آموز، دیکته های کلاسی ونیزانجام تکالیف , با توجه به نتیجه کار وی, درجلسه ۱۱ و ۲۱ ترم دوکارنامه های توصیفی که نشاندهنده وضعیت آموزشی وی ازجنبه مهارتهای مختلف زبان آموزی است ، ارائه می گردد.علاوه برجنبه های آموزشی, وضعیت رفتاری نوآموزنیزدربخش پایانی کارنامه به اطلاع ولی رسانده می شود .
۱۲-جلسه یازدهم : این جلسه مخصوص اولیاء نوآموز است , که در هر ترم به مدت ۹۰ دقیقه برگزار می گردد . شرکت به موقع در این جلسه از جنبه آشنایی و هماهنگی ونظارت بر وضعیت آموزشی نوآموز بسیار ضروری است . در این جلسه , خلاصه ای از آنچه که تاآن زمان و همچنین , در ادامه ترم آموزش داده خواهدشد,به همراه نتیجه ارزشیابی و نیزتوصیه ها و انتظارات  مدرس کلاس درباره وضعیت آموزشی و رفتاری نوآموزان ارائه می گرددوبه سئوالات اولیاءپاسخ داده می شود .
Image result for ‫انجام تکالیف مدرسه‬‎
۱۳- دفتر تمرین منزل (دفتر رابط ): دفتر تمرین هم برای انجام تمرین های منزل نوآموز است ، که در هر جلسه توسط مدرس کلاس تعیین و در جلسه بعد بررسی و کنترل می گردد و هم یک “پل ارتباطی” بین اولیاء نوآموز و مدرس در طول هر ترم است.
بنابراین،توصیه می شود اولیاء نوآموز در ابتدای هر ترم با نوشتن یک یادداشت مقدماتی در دفتر وی باب آشنایی و ارتباط با مدرس کلاس را باز کنند و از وی بخواهند از همین طریق ایشان را در جریان وضعیت درسی و رفتاری نوآموز قرار دهد تا در صورت لزوم پیگیری لازم از جنبه تشویقی و یا اقدامات دیگر انجام شود. بدنبال آن ، لازم است دفتر تمرین نوآموز هر جلسه توسط اولیاء و مدرس ملاحظه و پیامهای احتمالی بررسی و پیگیری شود . تجربه نشان داده است وجود چنین تعامل و ارتباط مستمر و فعالی ،موجب تفویت انگیزه و پیشرفت تحصیلی نوآموزخواهد شد – و از ضرورت مراجعه و صحبت حضوری و یا بوجود آمدن مسائل آموزشی در آخر ترم ، که دیگر فرصتی برای انجام اصلاخات لارم و جبران گذشته وجود ندارد ، می کاهد !
Image result for ‫توصیه های معلم کلاس‬‎
۱۴- حضور “به موقع “ ، ” با آمادگی “و “تاپایان کلاس “ نوآموز , “همکاری با مدرس در کلاس” ،” انجام دقیق وکامل تکالیف منزل “و جلوگیری اولیاء از هرگونه ”غیبت غیر ضروری ” و” وقفه تحصیلی “نوآموز, رمز موفقیت و پیشرفت روزافزون فرزندتان در کانون زبان ایران خواهد بود ؛ دست آورد بسیار مهم و ارزشمندی که مطمئنا هدف و آرزو و افتخار همگی ماست !
۱۵- فرزندانمان را از دوره کودکان کانون عادت دهیم تاروزانه ۱۵ دقیقه از وقتشان را در فضایی ساکت و آرام ، صرف تمرین و تکرار دقیق مطالب آموزشی نموده و در آینده ، با افزایش این زمان به ۳۰ دقیقه در دوره نوجوانان و ۶۰ دقیقه در دوره بزرگسالان ، موفقیت هایشان را در یادگیری ثمربخش و ماندگار زبان دوم تضمین نمایند!
۱۶– مدیریت این مرکز , با کمال تواضع و فروتنی از هرگونه اظهار نظر , انتقاد سازنده و پیشنهاد اصلاحی شما در مورد برنامه های اجرایی , آموزشی و نحوه ی برخورد همکاران بخش های مختف اداری , آموزشی وخدماتی , صمیمانه استقبال و استفاده عملی خواهد کرد.
موفق و پیروز باشید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *